Özgüven deyince aklınıza ne geliyor?
sorusuyla başlayan etkinlikte özgüven tanımı üzerinde katılımcılarla birlikte
konuştuk. Özgüven ve Ego konuları üzerinden de katılımcıların karşılaştırma ve
değerlendirme yapmasıyla etkinliğe devam ettik.
Özgüven Nasıl Kazanılır? Sorusunun
cevaplarını da hem verdiğim örneklerle hem de katılımcıların verdikleri
cevaplarla konuştuk.
Sunumun son notlarında ise “Fake it
till you make it“kalıbına baktık ve Muhammed Ali’nin “Büyük bir
şampiyon olmak için en iyi olduğuna inanmalısın. Öyle olmasan bile, öyle gibi
davranmalısın.” sözüne değinerek sunumu noktaladık.
ATÖLYE ÇALIŞMALARI BAŞLASIN!
1
1-REKLAMLAR!
Daha sonra ekipler önce bireysel olarak
özelliklerini daha sonra takıma bu projede katkı sağlayabileceği özelliklerini
yazarak kendi reklamlarını hazırladılar. Katılımcılar kısaca kendi reklamlarını
yaptıktan sonra ekip lideri de takımın genel özelliklerini ve proje için uyumlu
bir ekip olduklarını yansıtan notlara değinerek anlattı.
Mini bir oylama ile ekipler kendi ekipleri
haricinde bir ekibi seçtiler ve en iyi reklam yapan ekibi seçtik.
İlk etkinlik sonucu ekiplerde, sunumun
başlarında soru sormayan ve yorum yapmayan kişiler gidip yerine özgüvenli,
konuşan, fikir beyan eden, itiraz eden, tebrik eden, aktif, kısaca özgüvenli
insanlar geldi. Tabii ki bu tamamen özgüvenli oldular demek değil. Ancak bu
yolda küçük de olsa bir adım olarak nitelendirebiliriz.
2
2-ÇEVİRME
Bu atölye çalışmasında katılımcılara değiştirmek
istedikleri özelliklerini yazmaları için 5 dakika süre verdik. Daha sonra bu
özelliklerini nasıl değiştirebileceklerini düşünmeleri için 5 dakika verdik.
İlk başlarda kolay bir çalışma olarak görülse de amaç sürekli gördüğümüz,
bildiğimiz hatalarımızın, olumsuz özelliklerimizin farkına varmak ve daha sonra
bunlara kısaca çözüm üzerine beyin fırtınası yapmak.
Çıkan sonuçlarla birlikte 10 dakikanın
farkındalık için hiç de fena bir vakit olmadığını anlamış olduk. Özellikler
yapılan konuşmalarda “bu özelliklerimi biliyordum ama dönüştürmek için hiç 5
dakika oturup düşünmedim” yorumu da bize etkinlik açısından olumlu sinyaller
veriyordu.
3-KAHOOT
Son etkinlikte kahoot üzerinden
hazırladığımız soruları katılımcılara açtık ve yarışmayı başlattık. Soruları
yazmak yerine nasıl soru kullandığımdan bahsetmek istiyorum. Sorular doğru
yanlıştan ziyade kişiyi özgüven üzerine düşündüren, cevaptan ziyade soruya
odaklanan, kendi içerisinde soruya karşılık arayan sorular vardı. Bu da
etkinliğin hem küçük bir özeti hem de kişilerin son olarak kendilerini
değerlendirmesiydi.
Etkinlik değerlendirmesini Kahoot
sorularının sonundaki soruyla yaptım.
Burada etkinliğin eğlenceli ve verimli
geçip geçmediğini sorduğumda %70 üzeri eğitici ve eğlenceliydi cevabını aldım
ve benim için de etkinlik amacına ulaşmış oldu.
Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle!
0 Yorumlar