İBB Gençlik Meclisi’nde 16 Kasım 2019 Cumartesi günü 15.00-17.00 arası düzenlenen, sunuculuğunu üstlendiğim Özgüven Atölyesinde 50 kişilik katılımcıyla, eğitici ve eğlenceli bir etkinlik geçirdik. 
 Özgüven deyince aklınıza ne geliyor? sorusuyla başlayan etkinlikte özgüven tanımı üzerinde katılımcılarla birlikte konuştuk. Özgüven ve Ego konuları üzerinden de katılımcıların karşılaştırma ve değerlendirme yapmasıyla etkinliğe devam ettik.
Öz güven Özgüven Eksikliği Belirtileri Nelerdir? Sorusunun cevaplarını konuştuk.
 Özgüven Nasıl Kazanılır? Sorusunun cevaplarını da hem verdiğim örneklerle hem de katılımcıların verdikleri cevaplarla konuştuk.
 Sunumun son notlarında ise “Fake it till you make it“kalıbına baktık ve Muhammed Ali’nin “Büyük bir şampiyon olmak için en iyi olduğuna inanmalısın. Öyle olmasan bile, öyle gibi davranmalısın.” sözüne değinerek sunumu noktaladık.

ATÖLYE ÇALIŞMALARI BAŞLASIN!

1     1-REKLAMLAR!

Yarım saatlik özet bir sunumdan sonra atölye çalışmaları için ekipleri 9’ar kişilik gruplara ayırdık. Ekiplere Sosyal Sorumluluk Projesi için bir ekibe görev verilmesinin planlandığını, hangi ekibe projenin verilmesinin seçileceğinin ise ekiplerin sunumlarıyla gerçekleşeceğini bildirdik. (Kendi tanıtımları ve takımın reklamlarını yapmaları istendi)
Daha sonra ekipler önce bireysel olarak özelliklerini daha sonra takıma bu projede katkı sağlayabileceği özelliklerini yazarak kendi reklamlarını hazırladılar. Katılımcılar kısaca kendi reklamlarını yaptıktan sonra ekip lideri de takımın genel özelliklerini ve proje için uyumlu bir ekip olduklarını yansıtan notlara değinerek anlattı.
Mini bir oylama ile ekipler kendi ekipleri haricinde bir ekibi seçtiler ve en iyi reklam yapan ekibi seçtik.

İlk etkinlik sonucu ekiplerde, sunumun başlarında soru sormayan ve yorum yapmayan kişiler gidip yerine özgüvenli, konuşan, fikir beyan eden, itiraz eden, tebrik eden, aktif, kısaca özgüvenli insanlar geldi. Tabii ki bu tamamen özgüvenli oldular demek değil. Ancak bu yolda küçük de olsa bir adım olarak nitelendirebiliriz.

2    2-ÇEVİRME

Bu atölye çalışmasında katılımcılara değiştirmek istedikleri özelliklerini yazmaları için 5 dakika süre verdik. Daha sonra bu özelliklerini nasıl değiştirebileceklerini düşünmeleri için 5 dakika verdik. İlk başlarda kolay bir çalışma olarak görülse de amaç sürekli gördüğümüz, bildiğimiz hatalarımızın, olumsuz özelliklerimizin farkına varmak ve daha sonra bunlara kısaca çözüm üzerine beyin fırtınası yapmak.
Çıkan sonuçlarla birlikte 10 dakikanın farkındalık için hiç de fena bir vakit olmadığını anlamış olduk. Özellikler yapılan konuşmalarda “bu özelliklerimi biliyordum ama dönüştürmek için hiç 5 dakika oturup düşünmedim” yorumu da bize etkinlik açısından olumlu sinyaller veriyordu.

3-KAHOOT

Son etkinlikte kahoot üzerinden hazırladığımız soruları katılımcılara açtık ve yarışmayı başlattık. Soruları yazmak yerine nasıl soru kullandığımdan bahsetmek istiyorum. Sorular doğru yanlıştan ziyade kişiyi özgüven üzerine düşündüren, cevaptan ziyade soruya odaklanan, kendi içerisinde soruya karşılık arayan sorular vardı. Bu da etkinliğin hem küçük bir özeti hem de kişilerin son olarak kendilerini değerlendirmesiydi.

Etkinlik değerlendirmesini Kahoot sorularının sonundaki soruyla yaptım.
Burada etkinliğin eğlenceli ve verimli geçip geçmediğini sorduğumda %70 üzeri eğitici ve eğlenceliydi cevabını aldım ve benim için de etkinlik amacına ulaşmış oldu.

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle!